Side 4

Sommerferie 2016

Fra17/6 - 29/7

Ons. d. 13/7

Ole gik op for at afregne. 5 overnatninger: 293,52 € alt incl. wifi 10 € pr. uge.

Afg. fra campingpladsen kl. 9.45 Temp. 21º

Vi vil køre gennem den smukke Pustertal. Vi kører over på rød vej nr. 100 og fra grænsen Østrig/Italien, hedder vejen 49 - vi følger den helt ud til motorvejen E45

Vejret er ikke særlig godt - det småregner ind imellem.

Trods det kedelige grå vejr - en smuk tur.

Vi kommer ud til motorvejen, og lige inden Trento, skal vi finde afkørslen til Levico og Caldonazzo søen. Men den afkørsel er spærret på grund af vejarbejde, og det tager os virkelig lang tid at finde frem til den rigtige vej (vores gps er ikke af nyere dato)

Vi ankommer til Camping Mario Village ved Caldonazzo søen kl.17.45 og har kun tilbagelagt 396 km. på grund af en del omkørsel, og problemer med at finde det. Temp. 20º og solskin. Dejligt gensyn med familien, og en skøn campingplads.

Aftensmaden bliver indtaget på campingpladsens restaurant. Super hyggeligt.

Efter aftensmaden, bliver vi vist rundt på campingpladsen.

Frederik viser hvordan man laver små varder, for så at tage et nærbillede, så det kommer til at ligne en skulptur, der står ude i vandet.

Lidt ærgerligt - billedet er taget i modlys, og gengiver ikke særligt godt.

Tilbage til pladsen, hvor vi hygger sammen med familien. Det er første gang datter med familie er på denne campingplads, og har kun godt at sige om den. (virker også rigtig hyggelig)

Tors. d. 14/7

Vi står op til dejligt solskin, og en fantastisk udsigt, fra vores parcel.

Vi får besøg af Frederik og Mille, for deres mor og far, er ved at pakke fortelt ned. Vi skal alle videre til Gardasøen - men til hver vores campingplads.

Da vi kun skulle være her en overnatning, betalte vi for opholdet, da vi kom. 1 nat : 44.40 € alt incl.

Vi fik taget afsked med familien, og var klar til at køre videre kl. 10.45 Temp. 21º

Da vi har kørt i ca. 10 min. bliver vi mødt af to skilte, der begge fører ud til E45. Den ene vej går til venstre og den anden til højre. Vi vælger den der går til venstre, med det resultat, at vi skulle køre over bjergene, hvorimod den anden vej gik under samme tunnel som den vi var kommet af.

Men en flot tur - det var det. Vi kører igennem små bjergbyer, med nysgerrige indbyggere - tror måske ikke at de har set bil med campingvogn, på disse kanter. Det værste, det var uvisheden, hvad var der omkring næste sving? Nu er det så heldig at jeg har en meget rolig mand, som forsikrede mig om at han nok skulle få os godt ned. :-))

Så er vi kommet helskindet ud på motorvejen, og jeg er så heldig at fange Madonna della Corona kirken oppe på bjergsiden.

Så nærmer vi os målet - vi venter til næste afkørsel (Affi)

Vi er nu kørt væk fra motorvejen, og på vej til Bardolino. Hyggeligt at køre her mellem nerier og vinmarker.

Vi forsøger os først ved Camping Serenella, men alt optaget. Vi kører til Camping Continental, og

her får vi flere pladser at vælge imellem. Ank. kl. 12.45 Temp. 27º Vi har tilbagelagt 102 km.

Vi fandt en dejlig plads, men havde lidt svært ved at få campingvognen til at være der. Der kom en hollandsk mand og overtog moveren, og man kunne straks se, at det var noget han havde prøvet før.Snart efter var campingvognen på plads. Manden var utrolig flink, og det viste sig at ham og hans kone, boede lige ved siden af. Han fortalte, på et senere tidspunkt, at de havde været her i tre mdr.

Fre. d. 15/7

Vi slapper bare af, drysser rundt og laver ingenting. Vi går en tur ned til strandbaren og får os en aperol, mens' vi nyder udsigten over Gardasøen.

Vi skal da også lige ned og se solnedgangen.

Lør. d. 16/7

Vi står op til flot solskin - og beslutter os for at cykle ind til Bardolino

I Bardolino, er der flere steder brede gågader, men også charmerende huse.

Bardolino

Søn. d. 17/7

Vi har et favorit supermarked, som ligger oppe i Costermano - det har simpelthen alt hvad man kunne få behov for. Til småindkøb er det ofte Lidl der får vors besøg.

Så har vi fået handlet ind og hygger os hjemme på pladsen, hvor vi finder lidt skygge.

Vi går en tur ned til søen, og håber på at der kommer en regnbyge ud af de mørke skyer, hvilket dog ikke sker.

Jeg skal dog lige ned og se solnedgangen.

Man. d. 18/7

Så er det byen Torri del Benaco, der får vores besøg i dag.

Torri del Benaco er en af de mange gamle og charmerende småbyer på Gardasøens østkyst og præget af en stor forsvarsborg, som man kan se på lang afstand.

Vi finder ret hurtig en parkeringsplads, selv om der er marked i byen i dag - det er dog ved at være slut. Man kan se markedspboderne ude til højre i billedet. Vi går forbi den lille lystbådehavn, med de farvestrålende små både.

Lystbådehavnen i Torri del Benaco.

Får øje på denne blomsterpragt gennem en smedejernslåge.

Får lige stukket mit nysgerrige kamera ind mellem tremmerne - bourgonvilla i fuldt flor.

Her er også en smuk søpromenade.

Smalle gader.

Jamen, det er da charmerende.

Kirken Pietro e Paolo er dekoreret med marmor og malerier. Kirken er i dag tilegnet faldne soldater.

Blomsterbesmykket restaurant.

Torvene, virker helt bare nu hvor markedet er slut.

Vi er nu ved at være træt i benene og går tilbage til bilen, på parkeringspladsen foran borgen.

Tirs. d. 19/7

Temperaturen er stadig over de 30º så i dag vil vi køre lidt op i højderne.

Altså - går turen til Monte Baldo. Vi har før kørt ture op i bjergene, bl.a. op til Spiazzi hvorfra man går til Madonna del Corona kirken. Her kører vi igennem Spiazzi og får øje på det sted hvor vi nød en øl, efter vi havde set kirken.

Sidst vi var på disse kanter,( 2010) kørte vi videre til Ferrara de Monte Baldo, hvor der var bygget en helt ny bydel - det vil vi også gøre denne gang.

Denne gang fortsatte vi ad vejen opad og fik løst mysteriet fra 2010 der omhandlede en institution som var indhegnet af bl.a pigtråd. Her stod på et skilt navnet på denne institution.

Gresner ledes af den religiøse menighed "Sisters of Society" og var i første omgang, skole for døve og stumme, men sidenhen for alle, der havde behov for pædagogisk støtte. Stedet virker stadig ikke særlig indbydende.

Vi fortsætter opad og nyder den smukke natur.

Vi kommer forbi et sted, der ser hyggeligt ud - trods det - næsten ingen mennesker. Vi vover dog at sætte os ved et bord - så må vi se hvad der sker.

Straks kommer en kvinde og betjener os.

Vi får serveret en iskold ægte italiensk øl. (moretti)

Stedet er et refugio og hedder Novezzina og ligger i en højde af 1235m. og er yderst velholdt.

Denne vespa scooter, var parkeret lige ved indkørslen - ejeren var ude at vandre.

Vi fortsætter opad, og kører nu ind i en anden provins/region.

Her er virkelig storslået natur.

Herfra, kan vi se vejen vi kom ad - smal og snørklet.

Vi havde satset på ikke at køre samme vej hjem - men vi kan ikke rigtig finde ud af skiltningen.

Vi ved ikke rigtig, hvad der venter os, hvis vi fortsætter.

Så vi vælger den nemme løsning - vender bilen, og kører den samme vej tilbage. Så vender vi også rigtig - for på vej herop kørte vi på ydersiden af bjergene - kan bedst li' at køre ind mod bjergvæggen.