Sommerferie 2009

4. del

Fre. d. 10/7

Jespers fødselsdag

Bodil og J.J. og Ole og jeg cykler til marked i Garda.

Til marked i Garda                                                                                                                 Ole og jeg sidder og venter på Bodil og J.J.

Sidst på dagen, lidt regn og torden.

Jesper har inviteret os alle på Gallehus (en restaurant der ligger i byen Pacengo med udsigt over Gardasøen) for at fejre hans fødselsdag.

En rigtig hyggelig aften, hvor også fætre og kusiner nød hinandens selskab.                          Her får Jesper serveret dessert med lys i.

Her Mille og Jacob.

Restauranten ligger ca. 10 km. syd for Camping Serenella.

Lør. d. 11/7

Bodil har inviteret alle mand på hvad vi kalder "Bodil frokost" hvor der sædvanen tro ikke mangler noget (en bedre julefrokost)

Mens vi voksne er lidt længere tid om at spise, hygger børnene sig inde i cv. og ser film - så er det jo om at finde en film som alle kan acceptere.

Søn. d. 12/7

Kørte op til en by i bjergene San Zeno De Montagna, efter anbefaling fra Jesper og Helene. Byen lå kun ca. 11 km. fra campingpladsen.

Vi blev ikke skuffede. Byen ligger utroligt smukt, med en fantastisk udsigt over Gardasøen.

Der var et lille marked i byen - hvor de lokale solgte hjemmegjorte ting. Temp. 30º

San Zeno De Montagna.                                                                                                   Smukke huse med smukke udsigter.

Fandt en restaurant, og fik lidt at spise                                                                                             Udsigten fra restauranten

Vi slutter besøget sidst på eftermiddagen, og kører langs med søen hjemad.   Griller til aften.

Man. d. 13/7

Pakke sammen dag.

Byens kirke.                                                                                                         Ikke kunstige blomster - nej det er den ægte vare.

Vi spiser pizza på campingpladsens restaurant til aften.                              Vi tar' afsked med Camping Serenella for denne gang - vi kommer igen!

Tirs. d. 14/7

J.J og Ole går op og afregner - 6 overnatninger: 219,00 euro

Afg. fra campingpladsen kl. 9.56 Temp. 27,5º

Vi kører ad motorvejen til Bolzano - hvor vi kører fra motorvejen og ind på vej nr. 38 og følger skiltene mod Reschenpass.

Vi kører nu ind i Vinschgau dalen (på italiensk Val Venosta) Det er her Dansk Supermarked importerer alpeæblerne fra - bl.a. rød og grøn delicious.

En rigtig smuk vej, som vi ofte benytter, på turen hjem fra syden.                                         Her benedikterklosteret Marienberg.

Vi holder en frokostpause ved Reschensee - det er også det eneste sted på denne strækning, hvor man kan holde 2 vogntog efter hinanden.

Et smukt sted at holde pause.

Vi kører gennem mange små byer - her et billede af en gammel jernbanebro.

Vi når til Reschenpass kl 14.00 Temp. 22º 1504 m. o.h. Vi kører videre mod Fernpass som vi når kl. 16.21 1210 m o.h. Herfra kan man se Zugspitze, Tysklands højeste bjerg 2962 m.

Vi kører efter en bestemt campingplads i Sydtyskland, som vi havde fået anbefalet - men der var alt desværre optaget. Campingpladsen henviser os til en anden c.p. i nærheden.

Vi ankommer til www.camping-bannwaldsee.de kl. 17.30 temp. 26º

En rigtig dejlig campingplads, og nogle parceller med udsigt over Bannwaldsee. Toilet forholdene var også rigtig fine og rene.

Vi spiste på campingpladsens restaurant til aften - et stort solidt måltid - som smagte godt.

Ons. d. 15/7

Vi står op til regnvejr, og nyder morgenmaden inde i vognen. Først til middag klarer det op og vi beslutter os for at køre til Schwangau.

På lang afstand får vi øje på slottet Neuschwanstein, som Kong Ludwig d. 2. af Bayern lod opføre, og som har været inspiration for Disneylands

Tornerose slot. Slottet besøges årligt af ca. 1,3 millioner turister. Man kan køre med tog op til slottet.

Her slottet Hohenschwangau, som var Ludwigs barndomshjem. Ejer i dag: Wittelsbacher Ausgleichsfonds. Bemærk den dekorerede bygning.

Lige i udkanten af byen er en sø som bare hedder  Alpsee - men rigtigt smukt er der.

En hyggelig by, og et skønt område for cyklister.                                                                 Vi fandt et lille sted hvor vi fik lidt at spise.

På vej hjem, kom vi forbi denne lille valfartskirke.                                       Hygge udenfor campingvognen, inden vi går op på campingpladsens

restaurant og spiser. Der var underholdning på pladsen. (Tyroler Abend) Dejlig afslutning på vores ophold i det sydlige Tyskland - et rigtigt smukt sted, som vi gerne vender tilbage til.     Vi havde 2 overnatninger til ialt 60.80 Eur.

Tors. d. 16/7

Afg. fra campingpladsen kl. 9.35 temp. 19º

Turen går nu videre hjemad - vi kører på motorvejen ved Ulm.

Næsten alle huse, har solfangere på taget i dette område.                                              På vej ud til motorvejen.

På vej ud til motorvejen. Lidt syd for Hannover kører vi ind på en autohof ved afkørsel 66 og bliver der for natten. Det koster 5 EUR. men bliver modregnet, hvis man køber morgenmad på stedet.

Fre. d. 17/7

Afg. autohof kl. 9.05 temp. 22º

Under Elbtunnel kl. 11.30 - ingen kø. Ved Fleggaard kl. 14.00

Hjemme kl. 18.00 temp. 22º

En dejlig ferie er slut.

Kørt: 4730 km. uden udflugter. Vi kørte i Bodil og J.J,s bil på alle udflugter, da vores er en gulpladebil.