Sommerferie 2010

Uge 26 - 27 - 28 - 29

1. del

Sommerferien skulle i år gå til, Østrig, Gardasøen og Toscana.

Vi havde reserveret 3 pladser på en campingplads i Toscana, hvor vi skulle tilbringe 10 dage sammen

med vore børn, svigerbørn og børnebørn.

Afg. hjemmefra fre. d. 25/6 kl. 15.00

Vejret var fint, solskin og 22º

Grænsehandel havde vi overstået tidligere i forbindelse med et besøg hos venner i Taulov.

Vi havde besluttet at køre til vi nåede Harzen og så tage en overnatning på en rasteplads der. Andre år havde vi benyttet rast Seesen, men den er nu nedlagt. Istedet er der bygget en helt ny (rast Harz) som er en rigtig dejlig rast.
En lille spisepause

Det tog ca. ½ time at komme under Elben

Udsigten fra campingvognen da vi ankom til rast Harz kl. 22.30                                                                                        Samme sted næste morgen

Lør. d. 26/6  Vi vågnede op til endnu en dejlig dag med godt vejr. Der var ikke noget der hastede - vi havde jo ferie, så vi tog os god tid til morgenkaffen og var klar til at køre videre sydpå

Kl. 9.15 temp. 24.5º

Lige efter München ved afk. 97 kører vi væk fra motorvejen, over på vej nr. 318 mod Tegernsee og Achensee. Det er en meget smuk vej, som vi ofte benytter, når vi skal til Østrig.

Planen var at køre til en campingpl. i Zillertal som vi ofte havde benyttet.

Vi tanker altid når tankmåleren står på ½ fuld, hvis vi skulle ryge ind i kø ol.                                                       På vej til Tegernsee

Tegernsee                                                                                                                                                           Tegernsee by

Achenkirch er byen der ligger i nordenden af Achensee                                                                                                       Achensee

Vi fik en sms fra vores yngste datter, svigersøn og to børnebørn, at nu var de ankommet til campingpladsen i Zillertal, og ventede på at morfar og mormor skulle ankomme.

De ville så ta' 2 overnatninger sammen med os inden de kørte videre.

Tunnellen ind i Zillertal. Vi ankom til Camping Hell kl. 18.00 Temp. 25º                                   Mikkel og Jane havde bestilt wienerschnitzler til os alle fra pladsens restaurant,

www.zillertal-camping.at                                                                                              det var lige hvad vi trængte til.

Sjovt at spise ved det lille "børnebord"                                                                                                           Frederik og Mille - kreativ leg med pløkker

Søn. d. 27/6  Vejret stadig godt, og dejligt at blive kølet af i poolen.                                                                     Dejligt med lidt hjælp til opvasken.

Man. d. 28/6  Mikkel og Jane + børn forlader Camping Hell kl. 10.15  og kører til Gardasøen, hvor de havde bestilt plads på camping Clodia  www.pianidiclodia.it hvor der er en masse aktiviteter for børn.

Ole og jeg cykler til en nærliggende by Fügen. Zillertal er et dejligt sted at cykle, der er næsten cykelstier gennem hele dalen.

Solen bager 30º og vi griller til aften.

Den lune aften nydes medens vi ser V.M i fodbold Brazilien - Chile Kampen slutter 3 - 0 til Brazilien.

Tirs. d. 29/6

Over morgenkaffen, beslutter vi os for at køre en tur til Stilluptal, da vi blev enige om, at der havde vi da vist ikke været før - men som turen skred frem, kunne vi se at der havde vi været før (2008) (det må være alderen :-))) Nå! men pyt, det er en smuk tur - og vi nød det en gang til.

Vi kørte til Mayrhofen, hvor en mautvej førte os op til stausee Stillup                                                                    Stillup stausee

Nyder en iskold øl                                                                                                                                                På vej hjem fra Stillup

Turen op til Hochfügen er rigtig hyggelig, og næsten ingen trafik.                                                       Vi havde taget køletasken med, og nød frokosten på toppen.

Der var mennesketomt overalt (husker det ikke fra tidligere besøg) men sikkert helt anderledes om vinteren, hvor det er et yndet skisportssted for de lokale i dalen.

Da vi kom ned af bjerget kørte vi til Stumm - Stummerberg og Galtereberg - meget små hyggelige byer.

Vi kom hjem sidst på eftermiddagen, og tog solsejlet ned, og forberedte os ellers på at forlade Østrig i morgen fredag.

Der var åbnet en ny grillbar ret tæt på campingpladsen, hvor vi cyklede hen efter kyllinger til aften.

Vejen hjem fra Stillup                                                                                                                        I Mayerhofen, gik vi tur rundt i byen og sluttede af med en is.

Da vi kom hjem, cyklede vi en tur til Billa og købte ind til grill - endnu en lun aften.

Ons. d. 30/6 Slapper af, og kører til Wörgel efter nogle småting som vi mangler.

Tors. d. 1/7 Kører tur til Hochfügen.

En skyggeplads uden for solsejlet.                                                                                                                                  Udsigten fra vores parcel.